Ahoj Pavle, vítáme tě v kavárně. Ty ses narodil ve stejném roce jako my, a protože chlapi se svým rokem narození nedělají tajnosti, můžeme prozradit, že tobě i nám bude letos sedmdesát roků. V této souvislosti mě napadá, že kdyby ses narodil o těch sedmdesát roků později, byl by z tebe, pokud by tvoji rodiče měli dobrého právníka, milionář?
Konzervatoř Jana Deyla Praha
Werichova vila na Kampě, kousek od ní jsme měli internát
O klavíru bych ale nerad mluvil, k němu jsem lásku nezískal.
Braillův notopis
čtvrttónový klavír foto čerpáno z: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8Ctvrtt%C3%B3nov%C3%BD_klav%C3%ADr_1.jpg
ZUŠ Anny Marie Buxton v Úpici. Moje poslední učitelské působiště před odchodem do důchodu.
Aisha v důchodu
Pavel: To tě musím opravit. Vodící pes není můj, je Ivy, tedy moji ženy, ona má taky oční vadu a pes ji pěkně pomáhá. Máme ho rádi oba a on nás má taky rád oba. Nejdříve jsme měli Aishu, bílého labradora. V papírech původu měla, ale napsánu žlutý labrador. Byla moc hodná a pomáhala, jak mohla. Už, ale byla stará a letos v březnu jsme o ni přišli. To víš, že jsme z toho byli smutní. My jsme si ale již před čtyřmi lety pořídili k Aishe kámošku, zlatého retrívra Casey. Ta byla také smutná, když Aisha odešla, stále ji hledala. Vlastně ještě teď ji občas hledá. Casey nás má ale také ráda a slouží dobře. Je to prostě naše kámoška. Vycvičili je ve výcvikovém středisku pro vodicí psy Mathilda Praha.
Naše posluchačka Casey
Musíme Pavle říci, že jsme moc rádi, že si s tebou můžeme společně zapívat, ale pro nás je to koníček. Naše technická práce je totiž něco úplně jiného. Pro tebe, teď už jako pro důchodce také, ale dříve, když ses hudbou vlastně živil, nebylo to něco jako z práce do práce?
Pavel: Pro mě je to taky relaxace. Při tom našem zpívání a zkouškách nejsem za učitele, sednu si a nechám se naopak učit. Přiznám se ale, že když přichází ta hodina a já se musím doma zvednout a jít, tak se mně vůbec nechce, dokonce i nadávám, že nikam nejdu. Potom se ale zvednu a jdu. Nakonec jsem rád, že jsem tam byl a těším se na příště.
Tak ti moc děkujeme, Pavle, za povídání. Pozdravuj svoji ženu, pejska Caseynu a všechny dobré duše u vás doma a v pondělí večer na zkoušce, ahoj.
S Pavlem Kolbertem členem sboru Chorea Corcontica si povídal
Štěpán Vojáček
Pavel na zkoušce
Musíme Pavle říci, že jsme moc rádi, že si s tebou můžeme společně zapívat, ale pro nás je to koníček. Naše technická práce je totiž něco úplně jiného. Pro tebe, teď už jako pro důchodce také, ale dříve, když ses hudbou vlastně živil, nebylo to něco jako z práce do práce?
Pavel: Pro mě je to taky relaxace. Při tom našem zpívání a zkouškách nejsem za učitele, sednu si a nechám se naopak učit. Přiznám se ale, že když přichází ta hodina a já se musím doma zvednout a jít, tak se mně vůbec nechce, dokonce i nadávám, že nikam nejdu. Potom se ale zvednu a jdu. Nakonec jsem rád, že jsem tam byl a těším se na příště.
Tak ti moc děkujeme, Pavle, za povídání. Pozdravuj svoji ženu, pejska Caseynu a všechny dobré duše u vás doma a v pondělí večer na zkoušce, ahoj.
S Pavlem Kolbertem členem sboru Chorea Corcontica si povídal
Štěpán Vojáček
Foto z doby učitelování na ZUŠ Merie Buxton Úpice
P.S.: Seděli jsme s Pavlem v restauraci U Bulánků a povídali si a povídali. Pověděli jsme si toho mnohem víc, než je v těchto řádcích a bylo nám spolu dobře. A řekli jsme si i takové věci, které o nás nevypráví naše slova. Jako například to, že jsme na závěr pili kávu z malých bílých šálků. Byly to takové užší hrníčky s malou kruhovou základnou, snad jenom dva a půl centimetrů v průměru měla ta základna. Ty malé hrníčky byly posazeny na bílých talířcích. A ty talířky vypadaly tak, že měly zvednuté okraje, tak jak to talíře a talířky mívají, ale střed těch talířků šel znovu do kopečka a na vrcholu toho kopečka byla malá kruhová dosedací plocha, stejně malá jako spodek hrníčku. Museli jste dávat pozor a ten hrníček posadit přesně na tu malou kruhovou dosedací plochu. Když jste to položili o malý kousek stranou, začal se hrníček z toho kopečka kácet a převrhl by se. Pokud dobře vidíte, není to problém, ale pro toho, kdo vidí špatně, to nebylo vůbec snadné. Byla to taková bariéra. Ani jsem si to sám neuvědomil, ale potom jsem pozoroval Pavla, jak to řeší. Nejprve hmatem osahat, jak a kam hrníček položit. Potom ho tam položit a znovu se hmatem přesvědčit, že se hrníček nekácí. A mně v tu chvíli došlo, kolik úsilí musí tihle lidé, jako je Pavel, nebo Katka od nás ze sboru, do života vložit. Vždyť oni se musí všechny písničky naučit zpaměti, my ostatní se díváme do not, to oni nemohou. Došlo mně, kolik úsilí navíc je stojí konání věcí tak obyčejných, jako je pití kávy, nebo dojíždění někam do zpěvu. A kolik úsilí musí vložit do toho, aby učili druhé hře na hudební nástroj.
Jenda a Štěpán
Website Software